Ut på tur

Ut på tur i kveldssola

Vi tok en tur i kveldssola i dag. Været ble bare bedre og bedre utover dagen og nå er det kjempe fint. Vi gikk til den lokale trimboka, så det ble ikke en kjempe lang tur, men nå ligger hunden og s...

Frisøndag

I gårkveld gikk jeg og Ottar ned til brygga for å fiske. Vi fikk noen små fisker, men slapp de ut igjen. Her er den lille jeg fikk: Vi orket ikke å gå på tur i går kveld, men vi gikk til en hytte ...

Oppdagelsesferd på en mandag

Etter skolen, middag og biologilesing dro jeg og Lisa på tur! Skulle egentlig jogge, men ble en koselig gåtur! Vi dro også på oppdagelsesferd, for å finne noen gamle bunkere fra andre verdenskrig. ...

London!

Her er et sent London-innlegg! Dagen vi skulle dra startet grytidlig... Heldigvis var kjæresten snill og kjørte meg til bussen, for det var -16 grader ute! På flyet: Jeg og Erika på toget, på ...

Ut på tur!

Etter skolen og etter å ha vært til fysioterapeuten ble jeg med mamma og tante ut på tur. Jeg fikk endelig bruke den nye hodelykta jeg kjøpte meg i helga: Værsåsnill, hvis dere er ute og går, bruk...

Ut på tur en mandag i september

Etter skolen i dag gikk jeg, mamma og tante på tur. Vi skrev oss inn i ei turbok, koste med en hund og en hest. Været var superfint! Da jeg kom hjem laget jeg meg blåbær og banansmoothie, nam! Fi...

Tur til Skjetlein

I går dro jeg og Ottar til Skjetlein etter skolen. Jeg fikk møtt så mange fine mennesker som jeg har savnet lenge! Vi dro en tur til Trondheim, der ble det litt shopping og middag. Vi spiste oss st...

Slektstreff på Frøya

Nå har jeg nettopp tatt farvell med kjæresten som har reist tilbake på jobb. Han kom hele veien til Frøya, bare for å være med på slektstreff i helga! Etter å ha spist litt kake, en god lunsj, v...

Ut på tur med skolen!

I går var vi på TUR! På fjellet tilogmed! Hadde gledet meg helt siden vi fikk vite om det. Det var en lang, tung og kjempe fin tur! Ble litt knall og fall, masse fnising og prating med fine mennesk...

Trening, strålende humør og strikking!

Etter middag trente jeg litt pilates, og det var denne treningsøkta jeg brukte. Så dro jeg, en kamerat og ei vennine av han opp Tyskstien. Det var som alltid en kjempe fin tur! Da jeg kom hjem igj...

Ny sveis, sol og fjelltur

Jeg sto opp litt ekstra tidlig i dag, så jeg fikk trene litt før jeg skulle til frisøren og legen. Ble en ny og kortere sveis på meg, så nå er jeg ferdig med spareprosjektet mitt: Det ble kortere ...

Tur til Stamnesøya

Utpå ettermiddagen på fredag kjørte vi båt til Stamnesøya. Vi var fire sultene ungdommer, som gikk over øya og fant en fin plass og grille. Vi spiste blåbær, koste oss og trasket rundt på øya. Plu...

Ut på tur, 29 juli 2012

I går dro jeg som vanlig rett i fjøset da jeg våknet. Da jeg kom dit regnet det, men jeg holdt motet oppe og håpet på finvær. Etterhvert kom sola inn og jeg tok bilde av en veldig fotogen krabat: ...

29 juli 2012

Denne dagen har vært utrolig fin, men litt hektisk. Har blandt annet vært på tur til Hemnes høyeste fjell. Skal skirve mer om dagen min i morgen. Nå skal jeg legge meg.

Magerøydag, fjøs og avslapping

Det ble en veldig brå start på dagen. Etter en alarm, en meget kjapp frokost og mange timer i fjøset dro jeg og kjæresten på Magerøya. Der møtte vi søsteren hans og ungene, og sammen spiste vi is, ...

20.07.2012

På tirsdagen sto jeg opp og tok meg en herlig joggetur i duskregnet. Etter en kjapp dusj dro jeg rett på kjøretime, for så å jobbe litt og så dro vi på sjøen. Der fikk jeg to fisker! Ottar fikk no...

Road trip 9 juli 2012

I dag kjørte jeg, kjæresten og søstrene hans hele veien til Ålesund og hjem igjen. Det var en kjempe fin tur, og vårt mål med turen var Devold-fabrikken. Det ble litt shopping og jeg er veldig forn...

Ut på tur, 26 juni 2012

I går kveld dro jeg, Siri og Trond på tur. Vi tok med oss nabohundene og gikk til ei turbok og skrev oss inn der. Fin kveldstur med fine folk!

Planer for dagen

Her er dagens frokost, jordbær og banan smoothie, og knekkebrød med noe kjøttpålegg, nam: Nå må jeg vell begynne å kle på meg. Skal på fjelltur med tante i dag, noe jeg gleder meg til! Elsker fjel...

Eksamenslesing og oppdagelsesferd en dag i juni

I dag fikk vi vite hva vi kom opp i på eksamen og temaet vi skal ha. Jeg kom opp i gartneri og husdyrlære, så i dag har jeg lest, lest og lest. Hadde en lesekamerat, hej Frodo: Har vært litt sosia...

Ut på tur, 9 juni 2012

Etter en veldig rolig dag tok mamma meg med opp Tyskstien. Det var veldig godt å få rørt kroppen litt! Jeg klarte å tryne i myra: Mamma lo godt da jeg tryna, og etterpå fant jeg en robåt midt ute...

Oppdagelsesferd, streik og eksamenslesing

Etter en tur til legen og litt eksamenslesing tok jeg bussen tilbake til skolen. Der ventet middag og et to timer langt eksamensmøte. Fikk eksamensnerver til tusen, men de dabbet heldigvis av. Lest...

1. pinsedag

I går skulle jeg egentlig på utefest på Vihalsen, men siden jeg er så forkjøla ble vi heller hjemme. Som plaster på såret inviterte jeg noen venner hit istedet, og vi hadde det riktig så koselig! ...

Sykkeltur i finværet

Det var herlig å komme hjem igjen, selv om jeg bare har hatt to dager skole. Været er fantastisk, så etter å ha besøkt bestemor tok jeg meg en sykkeltur på 35 minutter. Fine bygda jeg bor i! Heheh...

Sprek ungdom!

I dag har jeg, mannebeinet, mamma, tante og lillebror gått Robergmarsjen. Været var overskyet og temperaturen var helt okej, og det ble en kjempe fin tur! Vi gikk ca 1 mil, og det var kjempe herli...

Rolig søndag

Etter å ha gjort en god del matte, gikk jeg og mamma oss en tur. Det var knallfint vær: Da vi kom hjem kom mannebeinet og vi spiste reker, mmmh! Etterpå dro jeg og mannebeinet hjem til han. Der så...

Skoletur til UMB!

Jeg hadde en suuuper fin helg! Var med mannebeinet, gikk tur i finværet, fikk leksehjelp, spiste ute, var med venner og hadde det veldig fint. Tidlig mandagsmorgen satte vi i klassen nesene våre mo...

Andre påskedag 2012

Ny uke, nye muligheter! Våknet til SOL OG BLÅ HIMMEL!! så denne siste dagen i påska har jeg vært på tur med mamma, gjort ingenting og jeg har hatt litt besøk. I ettermiddag reiser jeg tilbake igje...

Endelig mandag?

Ny uke, nye muligheter! Da jeg våknet i dag var jeg fast bestemt på at denne dagen skulle bli bra, og det ble den. Etter en lang prosjektdag og en del lesing til prøve måtte jeg bare ut, så jeg og ...

Plutselig var helga over...

Wow, denne helga har gått utrolig fort! På fredagskvelden dro jeg og Charlotte opp til henne og så film. Vi så Immortals, fikk ikke sett den ferdig, men jeg syntes ikke den var så bra. I går slappe...

Ferietur!

Nå sitter jeg hjemme til Ellen i Steinkjer! Jeg tok buss og tog helt alene i går, stolt! Det var forresten ikke så skumelt som jeg trodde det skulle bli, heh. I Steinkjer har vi slappet av, tatt an...

Bare løpe og løpe og løpe

Jeg har vært utrolig sprek i dag og gått opp ¨Tyskstien¨! Det er særiøst bratt der, og det går omtrent rett opp. På toppen: Deler av Hemne i miniatyr, fine plassen min! Kan ikk...

Typisk

Lørdagen ble litt anderledes enn det jeg hadde tenkt... Plutselig fikk jeg sitte på ambulanse til legevakten, der fikk jeg noen piller og en resept og foreldrene mine kjørte meg hjem igjen. Det var...

Aslaug

19, Hemne

Fortiden bor jeg hjemme på Kyrksæterøra og går 3 året påbygg. Jeg er glad i å trene, være med fine mennesker, drikke te, spise sunt og kose med dyr. Jobber som avløser i et kufjøs og er musikklærer ved den lokale kulturskolen. Har nok å gjøre om dagene!